Tietoa meistä

Klubimme toimii kansallisten ja kansainvälisten Lions-periaatteiden mukaisena palvelujärjestönä osallistuen ja itse käynnistäen erilaisia projekteja ja hankkeita. Myönnämme myös suoraa tukea kannatettavaksi katsomillemme hankkeille.

Kuukausikokouksissamme on käsiteltävien/päätettävien asioiden ohella leppoisaa yhdessäoloa, vapaata keskustelua ja useimmiten joku mielenkiintoinen esitys tai esitelmä.

Klubin toiminta-ajatus v. 2019 laaditun strategian mukaan

LIONS CLUB RAAHE-KREIVIN TOIMINTA-AJATUS

• Olemme klubin sisäistä veljeyttä toteuttava yhteisö, jossa jäsenemme
    viihtyvät.
  • Harjoitamme Lions-periaatteiden mukaista yleishyödyllistä palvelutoimintaa.
    Asetamme etusijalle oman paikkakunnan ja alueen avustuskohteet
    ja suoran auttamisen. Kansallisiin ja kansainvälisiin kampanjoihin
    osallistumme harkintamme mukaan.
  • Toimimme yhteistyössä kansallisen ja kansainvälisen Lions-järjestön
    kanssa paikallista toimintaamme painottaen. Haluamme edistää
    klubien välistä yhteistyötä lohkomme alueella.
  • Teemme yhteistyötä valittujen kumppanien kanssa. Olemme myös
    avoimia uusille kumppanuuksille.
  • Edistämme hyvää kansalaishenkeä ja tasa-arvoista yhteiskuntaa.
  • Tarjoamme jäsenillemme tilaisuuden vapaaseen keskusteluun yhteiskunnallisista
    ja ajankohtaisista asioista.
  • Toimintamme on riippumatonta politiikasta, uskonnosta ja etnisistä
    tekijöistä.

Mitä me sitten tehdään?

Klubi kokoontuu kerran kuukaudessa kuukausikokouksiin. Sen ohella osallistutaan välillä koko joukolla, välillä pienemmällä ryhmällä erilaisiin valtakunnallisiin ja klubin sisäisiin palvelutapahtumiin eli aktiviteetteihin. Ja niiden valmisteluun. On järjestetty – ja tullaan järjestämään – lasten hiihtotapahtumia, joulukuusen hakua, polkupyörän valojen jako alakoululaisille jne. Yhteistyössä Raahen alueen Zetoristien kanssa on järjestetty Zetoritapahtumia.

Osasta tapahtumia saadaan tuloja. Niin kuin Zetoritapahtumasta pääsylippu- ja myyntituloja. Osa aktiviteeteista tuo suoraan apua tai iloa toiminnan kohteille. Aktiviteeteista saadut tulot jaetaan klubin toimintaperiaatteiden mukaisesti apua tarvitseville.

Omia säännöllisiä aktiviteetteja on esim. kirjakassien kuljetus. Eli Raahen kirjasto palvelee niitä asiakkaita, jotka eivät itse pysty käymään kirjastossa. Kirjasto auttaa asiakasta valitsemaan mieluisaa luettavaa ja Raahe/Kreivin leijonat hoitavat kuljetuksen, kerran kuussa. Luetut kirjat palautetaan samalla kirjastoon.

Ehkä erikoisuutena, mutta hyväksi ja tarpeelliseksi koettuna, tarjoamme myös kantoapua hautajaisiin. On usein niin ettei vanhalla ihmisellä ole enää elossa olevia sukulaisia tai ystäviä jotka olisivat kykeneviä kantamaan vainajaa viimeisellä matkalla. Tässä meidän klubimme tulee avuksi. Yhteistyökumppanina meillä tässä on Korhosen hautaustoimisto, josta saamme avunantopyyntöjä muutamia kertoja vuodessa. Tässä aktiviteetissa annetaan suoraa apua ja samalla saamme myös hieman tuloja avustuskassaamme.

Meillä on myös pysyvää varainkeruuta: Raahen Citymarketissa, HalpaHallissa ja Pattijoen K-Marketissa on pullonpalautusautomaattien läheisyydessä meidän keräysastiat, joihin pullonpalautuskuitit voi pudottaa. Ja voi niihin pudottaa myös selvää rahaakin.

Hyvin mielellään otamme vastaan myös ideoita uusiksi aktiviteeteiksi. Niitä voi lähettää vaikka näiden sivujen yhteydenottolomakkeella, täältä.

LC Raahe/Kreivin 40-vuotishistoriikki löytyy tästä linkistä

Klubin "tekniset tiedot":

Lions Club Raahe/Kreivi on perustettu 23.1.1973
Kuukausikokous kuukauden 3. keskiviikkona klo 18.00 Raahen Kauppaklubilla
Lions Club Raahe/Kreivi ry,  LC-0572,  kansainv. nro 4028020773,
Piiri 107-I, alue II, lohko 3   ("ii-kaa-koo")
y-tunnus: 0655153-2 * yhdistysrek. 114.649 * Pankki: FI63 5381 0340 0154 76
Klubin sähköposti: raahe.kreivi (at) lions.fi

Lions-järjestö

Wikipedia

Suomen Lions-liitto ry

​Lions Clubs International  (suomeksi)

Lionit pyrkivät vastaamaan työllään niin paikallisiin kuin maailmalla vallitseviin humanitaarisiin tarpeisiin. Järjestöllä on yli 1,35 miljoonaa jäsentä palvelemassa paikkakuntiaan 210 maassa ja maantieteellisellä alueella. Alueiden välisistä eroavaisuuksista huolimatta heitä yhdistää yhteinen uskomus siitä, että ihmiset itse tekevät yhteisöistään niin hyvän kuin haluavat.

Kun liityt lioneihin, liityt maailmanlaajuiseen palveluverkostoon. Samalla kun teet palvelet paikkakunnalla, voit myös osallistua lionien vapaaehtoistyöhön eri puolilla maailmaa.